TipsWonen

Duurzaam bouwen: een gat in de markt?

duurzaam bouwen

Steeds meer mensen hechten veel waarde aan duurzaamheid in hun leven. Toch wordt hier nog niet echt veel gebruik van gemaakt in de bouw. Duurzaam bouwen vraagt vaak om toch wat duurdere materialen en veel bouwvakkers, timmermannen en schilders hebben dit er niet voor over. We kunnen het niet helpen om ons af te vragen of dit niet juist het ideale handelsmerk kan zijn voor een ervaren ZZP’er. Natuurlijk kosten de materialen iets meer, maar die kosten kan je er ook weer makkelijk uithalen doordat het je veel meer klanten en naamsbekendheid oplevert. Zie jij de voordelen ook? Benieuwd waar je precies op moet letten met duurzaam bouwen en hoe jij dit kan promoten als ZZP’er? Lees dan gauw verder.

Wat verstaan we onder duurzaam bouwen?

 

Bij duurzaam bouwen zorg je dat je rekening houdt met het milieu. Dit doe je door het gebruik van bepaalde materialen te verminderen en door milieubewuste tools te gebruiken.

  • Zorg dat de materialen een lange levensduur hebben. Zo verminder je de belasting op het milieu.
  • Pas duurzame technieken toe op materialen
  • Zorg dat je een gebouw zo energiebesparend mogelijk maakt. Minder energieverbruik staat voor duurzaam!

Dit zijn slechts enkele mogelijkheden van honderden dingen die je kunt toepassen om duurzaam te bouwen.

wat is duurzaam bouwen

Je weet je handelsmerk: wat nu?

Je bent er helemaal over uit dat duurzaam bouwen jouw handelsmerk wordt. Maar wat nu? Je kunt dit wel heel leuk verkondigen aan iedereen, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk. Zorg dat je met een goed plan komt om zoveel mogelijk klanten binnen te slepen. Zoekmachine adverteren is zeer rendabel als je je website wat meer in de spotlight wilt zetten. Natuurlijk adverteer je dan op de zoektermen: ‘duurzaam bouwen’. Dat levert binnen mum van tijd enorm veel hits op! Maar wat kun je nog meer ondernemen als het gaat om marketing? Zie je het zitten om social media kanalen te beheren of start je liever een blog? Aan jouw de keuze! Er zijn tientallen manieren om jouw bedrijf meer naamsbekendheid te geven. Kies wat het beste bij jou en de persoonlijkheid van je bedrijf past.

Een blog starten

Veel mensen komen met de vraag: bestaat er een handleiding voor zoekmachine optimalisatie? Dat kunnen we natuurlijk niet direct aanreiken, maar er bestaan wel manieren om het voor jou wat makkelijker (en leuker) te maken. Als jouw handelsmerk ‘duurzaam bouwen’ is, is het belangrijk dat je hier ook voldoende reclame voor maakt. Laat jouw affiniteit zien met dit onderwerp. Je kiest het immers niet alleen om extra klanten binnen te slepen, maar ook om jouw manier van leven zichtbaar te maken. Start een blog om tips & tricks te delen over duurzaam leven en ga dieper in op de materialen die je gebruikt en waarom deze zo goed zijn voor het milieu. Als je dit goed aanpakt zal je ook hits krijgen van mensen die nog helemaal niet opzoek waren naar iemand die duurzaam kan bouwen, maar wel doorverwezen worden naar jouw website en bedrijf. Dit zullen ze dan zeker in hun achterhoofd houden als ze een bouwproject willen starten of als iemand in hun kennissenkring vraagt om een goed adresje. Dat is pas goede mond-tot-mond reclame.

 

Geef een reactie